Låter bra!
Man kan alltså inte lägga paketen direkt i postlådan längre? el?
L - Nej precis utan det lämnas in till ditt postombud =)
Nej så synd ! Jag som tkr de vart så praktiskt att man bara kan lägga i närmsta gula låda ,
Jag som har 200 meter till närmaste gula låda och 1 mil till postombudet tycker inte heller att detta känns så bekvämt...
Synd! Inte lika enkelt nu!
Ja, jag håller med. En av anledningarna till att jag handlar så mycket på mandel är just att det alltid har varit så lätt att returnera. Synd...
Jag håller med ovanstående. Har visserligen inte långt till postombud, men måste åka en extra sväng ändå och det är alltid lång kö där. Det känns stressigt mitt i detta ekorrhjul som livet är... Har varit så bekvämt att kunna lägga returen i vanliga lådan.
Håller oxå med att det blir sämre.
Bra att man får kvitto på returen, men tycker oxå att postlådan är så mycket smidigare!!
Jag har full förståelse för era åsikter. Det finns fler "gula postlådor" än postombud så på den punkten är det ett minus.
För er som är kunder länge hos oss och har returnerat vet att det fungerar. Men det är många som returnerar för första gången som tycker det är lite obehagligt när man inte får en kvittens utan bara lägger det på lådan. Det har också varit svårt för oss de tillfällen när saker försvunnit.
Det här är som helhet en bättre och mer proffsig tjänst så jag hoppas att det blir bra :)
Detta blir jättebra.
Min lantbrevbärare är det lika med gul postlåda eller postombud?
Får alltid min beställning dagen efter, men idag var det tomt. Vet ni några förseningar eller vad det kan bero på?
Sarah, vi har inte hört något från posten att det skall vara några förseningar. Ibland kan ta det 1-3 arbetsdagar men oftast så kommer ju paketet redan dagen efter. Hör av dig till oss på e-handel@mandeldesign.se om du inte fått ditt paket i slutet på veckan =)
Svar till Sarah med h.
Det går bra att lämna varubrevsreturen till lantbrevbäraren!
Man är ju så van vid det, så man har ju blivit bortskämd! 😀. Tack! Får hoppas det kommer imorgon då! Ha en bra kväll!
Tack Kalle! 😀
Låter jättebra tycker jag!!!
För ca 1år sedan så gjorde jag en beställning via Er. Kläderna passade inte och jag returnerade dem till Er, men posten "slarvade" bort paketet, vilket ledde till att jag fick betala en faktura på kläder som jag inte ens har.
Maria, jag är glad att du är positiv :) Däremot känner vi inte igen situationen du beskriver. Såvitt jag vet så har vi på Mandel alltid gått in och betalat för kunders försvunna kläder (förutsatt att man gjort en reklamation till posten).
Du får gärna maila oss om detta.
Jättebra! :) Det känns alltid bättre att få skicka med spårbar försändelse! Ibland kan det ju ha varit rätt mycket i pengar som man bara dumpat i postlådan...
Liiite besvärligare, men mycket tryggare! Me like =)
Åh äntligen säger jag! Superbra! Känns mycket tryggare. Lätt att ett paket kommer bort och har man då inget kvitto så står man där så detta är väll bara positivt! Det är väll bättre med tryggheten än att det ska vara "bekvämt"?! Man har ju ändå två veckor på sig att skicka tillbaka och under de veckorna passerar man nog ett postombud med all säkerhet.
Kanonbra Kalle :-) Som sagt det är ju ganska mycke pengar man lägger i lådan ibland... Ohh har man inte hört något dagen efter att ni fått paketet, så blir man orolig att det kommit på vilovägar... Så kommer kännas mycke tryggare det här :) Säger som Pernilla här, man har ju faktiskt 2 veckor på sig att skicka tillbaka, så då måste man ju hinna passera ett postombud.. kramiz Piian
Det här tycker jag är skitbra! Håller helt med Pernilla. Har varit med om att posten tagit väldigt lång tid på sig och nu slipper man oroa sig över att det ska komma bort på vägen. Blir tydligt när det är skickat också för alla inblandade :).
Tack för alla kommentarer! Jag har full förståelse för de olika åsikterna :)
Det som är viktigt för oss som ska utmana "jättarna" och sälja liknande varor är att man alltid ska vara trygg hos oss. Man ska vara trygg i att man får sin leverans i tid. Man ska vara trygg i att om något oförutsett händer så kommer Mandel lösa det. Man ska vara trygg i att man får svar på sina frågor.
Klarar vi uppfylla detta så har vi möjlighet att behålla en trogen kundskara och hanka oss kvar i denna otroligt tuffa konkurrens. Då är detta en viktig pusselbit som vi ville få på plats.
Jag förstår att ni väljer att satsa på något som ökar tryggheten - det är jättebra! Och i mitt fall så är det visserligen en extra omväg förbi ett postombud, men det som stör mig nåt otroligt och som absolut inte är er fel är: jag måste stå i samma kö som de som tipsar/spelar för att lämna in ett paket hos posten. Igår stod jag ca 25 min i kö hos mitt postombud. Av de som var före mig hade ca 3 st postärenden, övriga skulle lämna in sina spel. Jag blir tokig på detta system, är likadant hos alla postombud i min stad. Är detta något ni som företagare och brukare av posten kan påverka? Jag vill ha en kö till posten och en annan kö till spelarna - snabbt enkelt och smidigt för mig som kund. För det är faktiskt detta köande som gör att jag drar mig för att använda postens tjänster, tyvärr.
Nått jag har funderat på är om det inte går att göra på liknande sätt som bland annat Ellos har, att man blir premiun medlem och betalar 200 kr för ett år och får på så vis fri frakt?
Men det kanske inte går att sluta samma avtal när man är ett mindre företag...
Det var bara en tanke som dök upp!:-) 💭
Tina, det där är nog olika på olika ställen. Där jag lämnar in så hanterar de bara post. Det betyder ju inte att det inte kan vara kö för det men inget större problem här.
Det är oftast bara konsumentkraft som gäller. Ta upp det med butiken. Jag kan ta upp det med vår säljare men som du förstår så är mitt inflytande obefintligt i den frågan.
Bella, jag är för allt som gör livet smidigt. Jag gilla kreativa lösningar. För oss som inte tillverkar egna kläder finns det tyvärr inga marginaler för att subventionera returer. Hade man vetat att returkostnaden för frakten låg på ca 200 kr så hade det varit ok men vissa kunder ligger på 0 kr och vissa på 5.000 kr.
Tack för svaret Kalle:-)
Det har alltså ingen betydelse om det inte är ens lokala postombud man lämnar in sin retur hos, utan vilket postombud som helst bara man får ett kvitto på att man lämnat in returen? Mitt närmaste postombud är otroligt omständligt nämligen ;) Det låter bra i övrigt, jag kommer allt fortsätta som kund då er service är helt kanon! :)
maggie, du kan lämna in det var som helst i Sverige. Det ska vara Postombud, Företagscenter eller en lantbrevbärare.
Tack för svaret Kalle, då funkar det jättebra! :)