Modebloggen - trendspaning - modetips - branschnyheter

Sena returer

12 december 2014 13:55
  Övrigt   

Vi har sedan vi bytte system med returerna fått en del frågor om det tar längre tid nu. Vi har svarat att det ska vara samma då jag har fått returflödet förklarat i detalj för mig.
Då det ändå varit flera som upplevt att det tagit längre tid så begärde jag en undersökning från Posten.

Nu har jag fått svaret - Ni hade rätt. En större procent än vanligt har tagit mer än en dag. Det finns ingen garanti att det ska ta en dag men normalt ska nästan alla göra det.

Det här är inte okej. Är man kund hos oss ska det normalt gå på dagen, oavsett om det handlar om en order eller en retur. Vi jobbar nu stenhårt för att Posten ska rätta till de omständigheter som försenat returerna. Vi ger oss inte förrän det är löst då ni ska ha den bästa servicen hos oss.

/Kalle

Nikita

Två av mina ordrar nu har också tagit längre än en dag.
Jag har beställt massvis med gånger ifrån mandel och ALLTID fått paketet dagen efter.
Men en order jag la i måndags fm kom på onsdagen och en order jag la igår på fm fanns ej i lådan idag :/ kan ju kanske vara för att det börjar närma sig juletider också ? Postgången brukar bli långsammare då .

den 12 december 2014 @ 14:16

mandelkund

Bra av er att ta upp detta ämne, jag är en av de drabbade kunderna där returer och beställningar visar sig nu ta så mkt längre tid än vad man vanligtvis som mandelkund är van vid. Returerna har Tack o lov kommit fram men jösses vad tid det tagit för vartenda retur.
Jag tror som ovan skriver, juletider gör postgången långsammare!

den 12 december 2014 @ 14:20

Kalle

Nikita, då har du nog haft en riktig otur. Vi har inte gjort någon ändring på hur vi skickar ordrarna. Vi har gjort likadant i mer än tre år. Det är bara returerna som ändrats. Jag gissar också på att det har med Julen att göra.

Mandelkund, för de flesta har det inte varit någon skillnad. Men antalet förseningar av våra returer i stort har ökat från Posten. Men de jobbar på det :)

den 12 december 2014 @ 14:30

Helena

Kanon att ni kollat upp detta! Det är därför man är trogen mandelshoppare - er otroliga service! 👍

den 12 december 2014 @ 14:44

P

Får aldrig mina paket dan efter nu...

den 12 december 2014 @ 16:07

Helena

Jag har inte märkt någon skillnad, men ska passa på att ge er beröm för hur otroligt snabbt ni skickar beställningar och hur bra och snabbt ni hanterar returer. Man blir väldigt bortskämd...:) Jag skulle säga att ni i allt ger lika bra eller bättre service som de allra bästa fysiska butiker jag handlar i.

den 12 december 2014 @ 16:08

Elin

Vad gör det att returen tar någon extra dag? Det som är bra nu är ju att man får kvitto på att man skickat iväg den om något skulle hända. En extra säkerhet liksom. ;)
Tackar för er goda service och att ni ordnar allt för era kunder. Snabba leveranser, inga svårigheter med att komma i kontakt med er, slår in presenter (kan tänka mig att det blir en hel del nu) och har ett stort och bra utbud (mindre bra för plånboken) ;) !!

den 12 december 2014 @ 16:52

C

Jag skickade en retur i onsdags fm. och ej fått mail att ni mottagit returen. Brukar alltid få det dagen efter. Hoppas det kommit fram.

den 12 december 2014 @ 22:01

Anonym

För mig gör det inget om det tar två dagar att få min order! Bara det är bra service och det aldrig är några svårigheter med annat så är jag nöjd! :):):)

den 12 december 2014 @ 22:16

Nikita

Det gör såklart inget för mig heller om det tar en dag extra, det är ju postens fel och inte ert, var inte så jag menade .
Finns ingen butik i världen som har service i klass med er.
i love mandel !

den 13 december 2014 @ 07:02

Eva

Tack för era kommentar här, det betyder mycket för oss att höra vad ni tycker=)

den 13 december 2014 @ 12:36

mandelkund

Vill tillägga att oavsett om returer eller ordrar tar ngt längre tid för tillfället så är jag självklart en mkt nöjd kund som kommer fortsätta att handla hos er. Er service är helt otrolig och ni tar er tid att besvara på frågor som vi kunder ställer. 9 fall av 10 så beställer jag ifrån er än att gå till butik. En eloge till er!!!! Ni är bäst!

den 13 december 2014 @ 12:55

Eva

Åh vad härligt att höra, tack för dina fina ord:)

den 13 december 2014 @ 14:21

Eva-Lena

Kan bara nämna, att när Posten la ner i Karlstad och allt går via Örebro (detta gäller säkert flera orter/län än Värmland), så tar ALLT längre tid. Inte ens ett litet brev kommer fram nästa dag. Men jag håller med "Mandelkund" att man alltid får bra och trevligt service från er, oavsett order eller retur.

den 13 december 2014 @ 18:33

Katarina

Tycker överhuvudtaget att det blivit försämringar från Posten. Vi får våran post kl 16-17 en normal dag. Skulle den någon gång komma tidigare blir man förvånad... förr fick vi posten senast kl 13...

den 14 december 2014 @ 12:48