Modebloggen - trendspaning - modetips - branschnyheter

Detektiv...

6 april 2010 13:40
  Övrigt   

För en månad sedan glömde en kund kvar sin Lindexpåse med barnkläder här på Mandel.
Vi har hoppats på att kunden skulle komma till oss men det har inte hänt så i dag leker jag detektiv och försöker spåra kunden med hjälp av kvittot...
Jag började med att gå till en Lindexbutik i stan, blev hänvisad att ringa direkt till butiken i Torslanda där kunden handlat, ringde dit och uppgav kundens clubkortnummer för att de skulle kunna göra en sökning men det gick inte så nu ska jag ringa direkt till Ikano-banken som har hand om Lindex club-medlemmar ;)
Hoppas på att få tag på kunden här så hon får sina kläder.
****************************************************************
uppdatering: har nu talat med alla olika instanser och det går ej att få ut kundens telfonnummer så jag testar med en efterlysning här istället:
du kund som handlat bla en blå väst till kille i strlk 92 i Lindex Torslanda-butik, din påse ligger här på Mandel så snälla ring oss på 031-134245 så får du dina barnkläder, Påsen ligger här ytterligare en vecka till och väntar på dig.

Helena J

Så de kan inte få fram en kunds namn genom att ange clubkortsnummer? Låter lite (väldigt) märkligt i mina öron..? :-/ Stackars Lindexkund.

den 6 april 2010 @ 14:40

Säkert en sekretess grej, men ngt borde de kunnat hjälpa till med. Du sa ju vad saken gällde och de kunde bara dubbel kollat att det stämde.
Gulligt av dig att lägga ner tid o energi, tänk om fler var så omtänksamma.

den 6 april 2010 @ 15:45

Precis, de på Lindex kan väl ringa själva till kunden om de inte kan lämna ut telefonnumret (vilket jag förstår att man kanske inte får), eller maila om de bara har mailadress. De borde ju också vara intresserade av kundens bästa!

den 6 april 2010 @ 16:18

Låter himla konstigt... prova att ringa en gång till om du har tid å hoppas att du får prata med en annan person som kanske e lite mer serviceinriktad som du...

den 6 april 2010 @ 16:28

Magda

Vad sjyssta ni är som gör såna försök att hitta personen!! Man blir glad!

den 6 april 2010 @ 17:13

Eva svarar

ett litet förtydligande från mig, det gick inte att hitta kunden för de behöve alla numrena på clubkortet men på kvittot ser man endast de 4 sista. Jag föreslog också att de själva skulle kontakta kunden men det gick alltså inte att hitta henne, för lite info fanns alltså på deras kvitton.

den 6 april 2010 @ 18:17

Eva

Vad du är snäll som överhuvudtaget orkar med att försöka leta efter den som glömt kassen hos dig!! :) Det tror jag inte att alla skulle göra!

den 6 april 2010 @ 19:01

Vad händer med påsen om en vecka?

den 6 april 2010 @ 19:14

Eva svarar

ja bytesrätten går ju ut på Lindex så då får vi väl lämna tillbaka plaggen mer än så har jag inte planerat, hoppas ju att kunden hör av sig innan dess =)

den 6 april 2010 @ 20:26

hon har säkert ingen aning om vart hon har glömmt kassen.. har man vart i många butiker så finns väl risken att man inte har en blekaste

den 7 april 2010 @ 13:58

Ge kläderna till välgörenhet, eller lämna tillbaka kläderna och ge pengarna till välgörenhet! :) Ett tips bara!!

den 7 april 2010 @ 18:20